Springest Go - Checklista för fakturering till ny företagskund
När du väljer att presentera dina utbildningar på en ny Go-sajt där faktureringen går via Springest kan det vara bra att tänka på följande.
Checklista
- Uppdatera faktureringsadressen (ibland har en organisation flera faktureringsadresser) så att den stämmer i ert system med vad som står i bokningarna.
- Uppdatera betalningsvillkoret till 60 dagar.
- Gör en notis om att fakturan ska laddas upp i Springest.
- Gör en notis om / se till att fakturan inte skickas direkt till kunden. Om fakturan måste skickas per e-post, använd då en egen e-postadress eller vår: support@springest.se.
- Vem kommer att ladda upp fakturorna? Se till att denna person har ett eget login till Springest Admin.
→ Automatisera? Ladda upp fakturor automatiskt med hjälp av UBL. Kontakta först datasupport@springest.nl.
För mer information om att fakturera företagskunder via Springest, läs artiklen: Fakturera bokningar via företagsportaler.
Frågor eller feedback?
Kontakta oss genom att mejla till support@springest.se eller ring 08 - 446 876 00. Vi hjälper dig gärna!