Fakturor från Springest

I början av varje månad mottar du en faktura från Springest som avser avgifterna för de bokningar du mottagit i föregående månad. 

In den här artikeln:

Vilka betalningsvillkor gäller?

Var hittar jag fakturorna från Springest?

Hur vet jag vilka bokningar som beloppen avser?

Varför finns en annullerad bokning med på fakturan?

Hur behandlas krediteringar?

Vad har Springest för BIC-kod?

Vad händer om en faktura betalats två gånger?

Vilka betalningsvillkor gäller?

💡  Du får en faktura när en konvertering skett eller om du köpt en lead, banner eller sponsrat ett ämne eller en kategori. Springest hanterar inga abbonemangskostnader. Att du undertecknat ramavtalet betyder inte att du direkt ådrar dig kostnader. Som du vet behöver du först aktivera en eller flera av Springest tjänster. Om du inte använt våra tjänster finns heller inga kostnader att fakturera.

Springest hanterar ett betalningsvillkor på 15 dagar. När du undertecknar Springest ramavtal för Självservice ger du även ditt medgivande att betala med autogiro. Såhär ser förloppet ut:

  • Runt den 1e varje månad får du fakturan; 
    du ser precis vilket belopp som kommer att dras från ditt konto.
  • Runt den 15de varje månad dras beloppet från ditt konto;
    det är enkelt för dig och enkelt för oss. Om något inte stämmer med fakturan kan du alltid kontakta oss för att göra ändringar.
  • Upp till tre månader efter betalningen har du möjlighet att återkalla autogirot,
    detta är en sista utväg som ger dig extra säkerhet.

Var hittar jag fakturorna från Springest?

Alla fakturor hittar du på sidan ' Fakturor från Springest' i Admin. Här ser du vilka som är betalda och vilka som är obetalda.

Per faktura hittar du alltid följande information:

  • Fakturadatum: det datum som Springest skapat fakturan och skickat den till dig
  • Fakturanummer: det löpnummer som Springest använder som referens
  • Beskrivning: namnet på den månad som fakturan gäller. Till exempel, en faktura som automatiskt skapats och skickats den 1 juni gäller för månaden maj.
  • Leads/Bokningar/Tenders: kostnaderna för alla transaktioner gjorda under perioden. 
  • Sponsringar: om du sponsrar ett ämne eller en kategori på Springest, ser du dessa kostnader här.
  • Krediterat: om en deltagare annullerat sin bokning, ser du det krediterade beloppet här. Klicka på beloppet för att se en översikt av alla krediterade transaktioner för den aktuella månaden. 
  • Totalbelopp: dina transaktioner plus sponsringar minus eventuella krediterade kostnader.
  • Status: fakturans status, betald eller obetald
  • Handlingar: Klicka på ikonerna för att öppna, ladda hem eller betala fakturan. Koden till Moneybird hittar du i mejlet du fått från oss med fakturan. Om du laddar ner fakturan behöver du inte denna kod.

Hur vet jag vilka bokningar som beloppen avser?

  1. Klicka på beloppet i kolumnen 'Leads/Bokningar/Tenders'.
  2. Du kommer nu till en sida där alla bokningar som beloppet avser listas. Så kan du tydligt se och följa vilka belopp som fakturerats. 

Varför finns kostnaderna för en annullerad bokning med på fakturan?

Som du vet hanterar Springest "no cure, no pay". Det innebär att om en bokning annulleras betalar du heller ingen avgift till Springest Läs vår process för återbetalning av Springest avgift vid annulleringar.

Hur behandlas krediteringar?

En kreditering kan behandlas på två sätt: 

  • Debit och kredit i samma månad. Om ett belopp krediteras i samma månad som det debiterats, kommer beloppen inte att finnas med på fakturan.
  • Debit och kredit i olika månader. Om ett belopp krediteras i en senare månad än den som beloppet debiterats, kommer beloppen att finnas med på olika fakturor. Du betalar först det debiterade beloppet och mottar en månad senare det krediterade beloppet.

Vad har Springest för BIC-kod?

Bic är en standard för att identifiera en bank och används vid internationella betalningar. Eftersom du betalar till Springest konto i Nederländerna behöver du ibland uppge detta nummer för att kunna betala Springest fakturor. Våra uppgifter är:

Springest B.V. 
IBAN: NL54 RABO 0102 3864 63 
BIC: RABONL2U

Vad händer om en faktura betalats två gånger?

Beloppet från Springest fakturor dras automatiskt från ditt konto runt den 15e varje månad. Denna information står även på fakturan.

Kontakta oss om fakturan av en olyckshändelse även betalats manuellt. Vi ser till att du får tillbaka det belopp som betalats dubbelt.

Frågor eller feedback?
Kontakta oss via support@springest.se eller ring 08 - 446 876 00. Vi hjälper dig gärna!