Lägg till och hantera användare och roller

Vi rekommenderar att alla inom din organisation som hanterar ditt leverantörskonto har ett eget användarkonto. Du kan till exempel låta dina utbildare hantera sina egna kurser eller ge din ekonom tillgång till Admin så att hen kan kontrollera fakturorna. 

I den här artikeln:

Vem kan lägga till nya användare?

Lägg till en ny användare

Vilka behörigheter har de olika användarrollerna?

Hur ändrar jag en användares roll?

Vem kan lägga till nya användare?

Alla användare som har rollen 'Leverantör Ägare'.

Lägg till en ny användare

  1. Gå till sidan 'Leverantör' > 'Användare & Utbildare' i Springest Admin. Här ser du vilka personer som har tillgång till ditt leverantörskonto och vilken roll (behörighet) de har.
  2. Klicka på knappen 'Bjud in ny användare'. 
  3. Fyll i den nya användarens mejladress. 
  4. Välj vilken behörighet du vill att den nya användaren ska ha. 
  5. Klicka på 'Skicka inbjudan'. Nu skickas ett mejl till personen du lagt till. Via länken i mejlet kan hen aktivera det nya kontot och logga in i Springest Admin. 

Vilka behörigheter har de olika användarrollerna?

Varje användare kan endast tilldelas en roll per leverantörskonto.

  • Leverantör Ägare: Har samma behörigheter som en Administratör och Utbildare plus möjligheten att hantera användarkonton. Leverantör Ägare har full behörighet till det aktuella leverantörskontot.
  • Leverantör Administratör: Har samma behörighet som en Utbildare plus tillgång till alla delar av Admin förutom att hantera användarkonton.
  • Utbildare: Har enbart behörighet att hantera sina egna lärprodukter. Hen kan lägga till och anpassa produkter samt se kontaktuppgifter till deltagare och leads.

Hur ändrar jag en användares roll?

  1. Gå till sidan sidan 'Leverantör' > 'Användare & Utbildare'
  2. Klicka på nyckeln bredvid användarens namn för att välja en annan roll för användaren. 

Frågor eller feedback?
Kontakta oss via support@springest.se eller ring 08 - 446 876 00. Vi hjälper dig gärna!